چهارشنبه , اکتبر 23 2024
defa

پایان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در هامبورگ آلمان

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آلمان سال ۲۰۲۴ به همت انجمن جهانی خیریه اسلامی(OCII) از ۲۰ تا ۲۲ مهر با حضور ۱۴۰ شرکت‌کننده از ۴۰ کشور اروپایی در هامبورگ برگزار شد.

   عبدالله السنان، سرپرست کل مسابقات، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آلمان سال ۲۰۲۴ در سه بخش حفظ کامل قرآن کریم با قرائت و تجوید، حفظ نیمی از قرآن کریم با قرائت و تجوید، و حفظ پنج جز قرآن کریم با قرائت و تجوید برگزار شده است.

بدر الصمیط، مدیرکل انجمن جهانی خیریه اسلامی(OCII)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمایت از این مسابقات بر اساس یک دیدگاه استراتژیک انجام شده است.

الصمیط تأکید کرد که انجمن جهانی خیریه اسلامی طی پنج سال گذشته چندین پروژه را در خدمت قرآن کریم اجرا کرده است که از جمله می‌توان به ایجاد، تجهیز و تکمیل ۱۸ مرکز حفظ قرآن کریم در شش کشور با ظرفیت ۱۰ هزار و ۷۵۳ قرآن‌آموز دختر و پسر اشاره کرد.

وی افزود: انجمن جهانی خیریه اسلامی همچنین بیش از ۸۴ هزار نسخه قرآن کریم را در ۶ کشور توزیع و نسخه‌هایی از قرآن بریل را نیز به روشندلان کشورهای مختلف اهدا کرده و از فعالیت‌های وقفی، رسانه‌ای، کتابخانه‌ای و برگزاری رقابت‌های مختلف حمایت کرده است.

الصمیط همچنین به موفقیت‌های پروژه «الشفیع» برای حفظ قرآن اشاره کرد. این پروژه که از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است، تاکنون از ۱۷ هزار و 500 دانش‌آموز حمایت و ۱۳هزار و ۵۹۸ حافظ قرآن را در ۲۵ کشور تربیت کرده است.

گفتنی است این مسابقات در مسجد النور در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد و اعضای جامعه مسلمان اروپا در آن شرکت کردند. السنان از حمایت‌های مالی مؤسسات خیریه کویتی برای بازسازی این مسجد النور هامبورگ و برگزاری این مسابقات قرآنی قدردانی کرد.

لینک گزارش:

https://www.alraimedia.com/article/1704583

 

Check Also

کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آلمان در سال ۲۰۲۳

طبق آمار منتشر شده توسط اداره آمار فدرال آلمان، در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰۱ هزار …